Jak wygląda praca przy SEO tj. pozycjonowaniu stron nie tylko kancelarii prawniczych?

Zawartość i ekspozycja strony www jest podstawą SEO.
W celu utrzymania strony w czołówce wyników- należy wziąć pod uwagę to, co robią pozostali za pomocą content marketingu ( np:artykuły sponsorowane), reklamy google, kampanii e-mail marketingu, socjal mediów, czy oferują kupony rabatowe, certyfikaty itd.? Oczywiście jak w każdej branży i tutaj napotykamy na „złośliwości” konkurencji, szczególnie wtedy, gdy tematyka witryn jest zbieżna a strony są jednak na niższych pozycjach w wynikach wyszukiwania.Oddzielną kwestią, są ataki hackerskie na stronę (głównie z kierunków Wietnam,Mołdawia, Rosja, Ukraina, Chiny, Kanada, USA i roboty spamerskie ).

Oczywiście gro osób ( ja kiedyś do nich również należałem jak byłem studentem Informatyki jeszcze:),widzące różne witryny, posiadające cennik w zakładce – myśli: ale admini takiej strony, znależli łatwy sposób na zarobek, strona , adresy cennik i kaska sama leci :). Nic bardziej mylnego, okazuje się. To nie lata 90te czy początek lat po 2000 roku, kiedy zrobienie strony internetowej i social media były pojęciami abstrakcyjnymi. Poważnie prowadzony interes jak zdaje sobie każdy z tego sprawę kto go prowadzi to: utrzymanie witryn, biur, pracowników, informatyków, marketingu i bajka się rozmywa, choć znam wielu „kozaków” co nie weszli do tej”wody” a mówią…a co w tym trudnego. Proszę spróbuj:) Stąd, za taki biznes w wielu branżach wzięły się grupy osób nie jednostki jak to bywało kiedyś i jest on zajęciem dodatkowym także dla niektórych prawników – gdzie taki prawnik, mając stronę internetową o charakterze usługowym, reklamuje siebie, wiedząc, że może liczyć jeszcze na inne dochody ze swojej działalności – inaczej z samej witryny nie dałby rady osiągać przychodów. Choć wielu z nich tak „przed” myśli tzn.że sama witryna przyniesie im klientów.Oczywiście takie media jak  linkedin, googleplus, twitter i facebook pomagają poszerzyć horyzonty na potencjał nowych klientów, ale w przypadku prawników jak i lekarzy i informatyków:) na social mediach porad oczekuje się natychmiast, za darmo i wysokiej jakości co może generować negatywne niekontrolowane i niezweryfikowane(anonimowe) opinie i „odpływ” potencjalnych klientów.Czytałem Artykuł w Na Wokandzie autorstwa Roberta Wierzbickiego o E-marketingu dla prawników z 2013 roku i zgadzam się z nim w 100%.Internet to „szansa ale również zagrożenie”.

Potencjał jest na pewno i w kraju i za granicą to kilkadziesiąt tysięcy absolwentów Prawa Uczelni Wyższych.

Stąd i mnie już oświeciło pomagając i doradzając różnym firmom w ostatnim 5 cio leciu, które prowadzą biznesy usługowe, że  mając mały potencjał nie są to czasy po 2010 roku na zakładanie witryn jedynie z bazą i licząc na jakieś przychody na poziomie pokrycia kosztów stałych ( licząc nawet tych co na przełomie 2007-2013 dostali dofinansowanie z Funduszy Unijnych). Najwięksi we wszechbranżach to zrozumieli, kiedy rodził się  kapitalizm – zdobyć większość rynku a póżniej dyktować  Klientom warunki współpracy a nie na odwrót.Wystarczy prześledzić „koncentracje kapitałów” z ostatnich lat.

ale wracając do tematu:

Optymalizacja strony internetowej jest punktem wyjścia i nie zastąpi innych form marketingu internetowego.
Istnieją setki czynników, które są istotne dla strony w rankingu witryny. Oto tylko niektóre :

a) optymalizacja treści

b) słowa kluczowe i frazy

c) ilość i jakość linków wskazujących

d) nagłówki, tytuły i tagi

e) linki wewnętrzne, architektura

f) wiek domeny

g) prędkość łącza

h) gęstość słów kluczowych

i) optymalizacja obrazu

j) social media marketing

Oczywiście na przełomie ostatnich dwóch lat pewne wskażniki uległy zmianie jak na przykład Page Rank  firmy  Google, chluba niektórych twórców stron internetowych i specjalistów SEO. który im wyższy tym dawał lepsze pozycjonowanie strony, którymi się opiekowali. Niestety :

Page Rank i jego aktualizacja zakończyła się  6 grudnia 2013 r. W internecie pozostały tylko archiwa  PR tych, którzy załapali się na ten wskażnik przed tą datą (choć jeszcze 2 lata za tą datą widziałem na znanych i dobrych witrynach jak ich admini chwalili się tym wskażnikiem jako głównym argumentem swojej oferty)

Wszystkie te czynniki odgrywają kluczową rolę w rankingu Twojej strony. Jeśli witryna ma słabe punkty w każdym z tych obszarów, trzeba pracować, aby naprawić lub zrekompensować je w innym obszarze. Kiedy zaczynamy myśleć o SEO, pierwszym krokiem jest zrozumienie celów biznesowych, aktualnej strategii marketingowej i charakteru produktu lub usługi jaki ma być na witrynie. Kiedy to zrozumiemy, możemy opracować plan marketingu internetowego, który najlepiej pasuje do potrzeb i budżetu.
SEO można tworzyć na poziomie lokalnym, powiatowym, regionalnym, krajowym lub międzynarodowym.
90% konsumentów wyszukuje produkty i usługi w Internecie. Papierowe książki telefoniczne i reklamowe są już przeszłością. Wyszukiwanie pozwala użytkowników iPhone i Androida znaleźć co najmniej trzy firmy nawet te lokalne z małego miasta o których wcześniej nie słyszeli. Z biegiem czasu strategia marketingu internetowego buduje silną wartość marki dla produktów lub usług ,które taka firma oferuje.
Do SEO dołączyły też filmy o krótkiej treści wrzucane na Youtuba czy inne wyszukiwarki video .Ich celem jest ukazanie wiarygodności witryny.Pojawiają się one również w wynikach wyszukiwania w Google i innych wyszukiwarkach.

To, że Kancelarie pokazują się ( szczególnie w dużych miastach, gdzie konkurencja jest większa) na szczytach wyników wyszukiwania –  to nie przypadek. Na ogół za tym stoi osoba , która wie za pomocą ww czynników jak te pozycje utrzymać. Niestety to kosztuje i czasu i pieniędzy.

Ciekawostka: ilość stron www na świecie przekroczyła we wrześniu 2015 astronomiczną cyfrę 920 000 000

a więc prognoza jest taka, że kreatywność przedsiębiorców co do nazywania swoich domen: najlepszy,rzetelny, dobry,super, extra, spec, świetny, znany, wiarygodny, solidny, dobra rada, fachowiec, skuteczny  itd. nie została wyczerpana i zapewne nie zostanie:)

Autor:

Robert

Specjalista SEOmarketingu z zamiłowania, Programista  Webmaster Freelancer

 

aktualizowano 29.06.2016
Pozycjonowanie stron nie tylko prawniczych
5 (100%) 15 votes
najlepszy prawnik